Kirjoja

Kirjoja

sunnuntaina, maaliskuuta 21, 2010

Filminpätkä LO-liiton vuosikokouksesta


Vuosikokouksen mediatiedote:
Luokanopettajaliitto huolissaan paikallisista taloudellisista leikkauksista

Luokanopettajaliitto on huolissaan koulujen toimintaa ja oppilaiden kasvua ja hyvinvointia rapauttavista paikallisista taloudellista leikkauksista. Opettajia lomautetaan, sijaisia ei palkata, opetustunteja leikataan ja -ryhmiä suurennetaan.

Isokin koululainen tarvitsee koulutyössään joka päivä opettajaa. Hänellä on oikeus aidosti läsnä olevaan, välittävään omaan opettajaan.

Luokanopettajaliitto vetoaa vanhempiin, että he vaatisivat paikallisia päättäjiä arvioimaan perinpohjin arvovalintansa.


Koululaisen toive

Anna minulle aikuinen, jolla on aikaa.
Joka kysyy, mitä minulle kuuluu.
Joka jaksaa odottaa, kun mietin vastausta.
Joka tuntee minut.
Joka jaksaa nauraa ja jonka silmät hymyilevät.
Jonka suu puhuu mukavia.
Joka näyttää minulle metsän ihmeet.
Joka syö minun kanssani.
Joka ottaa syliin.
Joka puhaltaa polveen, kun siihen sattuu.
Joka huomaa, kun minulla on hätä.
Joka hakee minut, kun eksyn.
Joka välittää minusta.
Siitä, että olen.
Olen juuri minä.

Ei kommentteja: